Návštěva v Německu


Po delší odmlce přinášíme na naše stránky další článek který bude určitě zajímat příznivce německé železniční techniky. Letošní rok jsem se účastnil stáže u DVB , tj. u Drážďanského dopravního podniku a jako správný fotograf jsem nemohl zapomenout na fotografování německé drážní techniky. Můj sen vždy bylo vyfotografovat ICE ( mimochodem tento sen se mi díky této stáži splnil ) , ale i ostatní drážní vozidla DB mě velice zajímala a i když je Německo náš soused ještě nikdy jsem neměl možnost se do něj podívat. Při mé cestě do Drážďan jsem se bohužel nevyhnul ani zpoždění které bohužel je u ČD dost častý jev co se týče mezistátních rychlíků , ale abych řekl pravdu tak to bylo jediné nemilé překvapení které mě po cestě do Německa čekalo. Po příjezdu do Drážďan a zabydlení se jsem spěchal ještě tentýž den na nádraží pořídit nějaké snímky něčeho co zde jezdí , na nádraží jsem narazil na velkou spoustu vlaků příměstských linek tzv. S – Bahnu ( musím přiznat že pražské linky S jsou pouze parodií na tyto vlaky ) svým způsobem tyto vlaky nahrazují metro v Drážďanech , i když samozřejmě toto město je o polovinu menší než Praha. Vedle linek S – Bahnu které zde byli zastoupeny jak v závislé tak nezávislé trakci , závislou trakci zde reprezentovali jak můj kamarád s oblibou říká „polovlaky“. Jedná se o vlaky tvořené klasickými patrovými vagony které jsou na jedné straně zakončeny řídícím vozem a na druhé straně lokomotivou ( i u nás už se zkouší toto řazení za použití řídící vozů řady 954 ) jako trakční vozidlo zde ve většině případech byla použita lokomotiva řady 143. zástupci nezávislé trakce byli vozy řad 642 „desiro“ a 612 které zajišťovali provoz na neelektrifikovaných a méně vytížených tratích. Také zde stáli rychlíky , tedy v mém případě pouze jeden rychlík jímž byl v tuto chvilku vlak ICE. Za celou dobu pobytu jsem měl možnost se svézt S – Bahnem a už při nástupu do vlaku jsem byl velice překvapen ( jsem zvyklí na ježdění příměstskými vlaky směr beroun a vím že srovnání vlaků řady 451 není v tuto chvilku na místě ale při srovnání řady 471 i když zde je to rozličná koncepce 471 – elektrická jednotka a většina S – Bahnu je tvořena lokomotivou a řídícím vozem , tedy není to až tak rozdílné ) když jsem nastoupil myslel jsem že to bude obdobné jako u nás. Většina věcí také byla ale přeci rozdíly oproti jednotkám řady 471 zde byli , v první řadě jsem byl velmi překvapen že i ve druhé třídě zde byli zásuvky pro napájení notebooku , dále zde byli lampičky které byli integrovány do stropu a každý z cestujících měl svou. Jednou z dalších věcí zde byli sluneční clony a věšáčky ( ty samozřejmě má i jednotka řady 471 ) . Možná to vyznělo moc kriticky ale snažil jsem se spíše přiblížit rozdíly mezi podobnými vozidly i když v tomto případě odlišné konstrukce ( ale ve své podstatě podobného určení a stejné doby výroby ) . Ale abych jen nekritizoval tak i ČD mají své nové vozy ( vagony ) kterými jsem jel do a z Německa , bohužel stále jich není tolik aby se tyto vozy objevovali ve větším množství i na vnitrostátních rychlících , zatím jsou nasazovány výhradně na mezistátních rychlících. A rozhodně i řada 471 je přínosem při nahrazování přesluhujících strojů řady 451 , jen doufám že se podaří odstranit jejich problémy a oni budou sloužit stejně spolehlivě jako právě zmiňovaná řada kterou má nahradit ( 451 ).

Komentáře