Pražský železniční den

V sobotu 29.9. se v Praze konal Den železnice jako už pravidelně každý rok koncem měsíce září. Snažil sem se z letáku této akce vystihnout to nejzajímavější a podle toho jsem zvolil trasu. Nejprve jsem se vydal ze svého domova na Pražské Vršovické nádraží, kde jsem zachytil příjezd motorového vozu M 131.1515 z Hlavní nádraží. Po jeho zdokumentování jsem se vydal na opačný konec nástupiště, kde jsem očekával příjezd parního vlaku z Braníka včele s vršovickým Čtyřkolákem 434 2186. Po jeho opožděném příjezdu jsem rozhodl, že se vydám vyfotit souběžnou jízdu 434 2186 a 471 034 na odbočku tratě ze Smíchova, kde se rozdvojuje a vede do Vršovického a Hlavního nádraží. Toto místo jsem měl už vybráno dlouho dopředu a tak jsem se rozhodl, že ho využiji, protože se nikde jinde se nedají chytit z čela, ale dlouhé plánovaní jako zákon schválnosti zklamalo, protože odbočkou nejprve projel Čtyřkolák a chvíli za ním Ešus z čehož jsem byl značně zklamaný. Po té jsem navštívil Odstavné nádraží Jih, kde byla otevřena hala depa jídelních a lůžkových vozů ( stejnojmenné společnosti) v které probíhá jejich čištění, údržba, doplňování potravinami a nachazí se zde i prádelna z kapacitou 2200 t. prádla rok. V hale byli vystaveny dva starší lůžkové vozy a bohužel nepřístupný salonní vůz prezidenta T.G.Masaryka ze 30. let. Ve venkovní expozici bylo vystaveno celkem 12 moderních jídelních a lůžkových vozů, které si bylo možno prohlednout jak z venku tak ze vnitř a od všudy přítomných zaměstanců se bylo možno dozvědět všelijaké podrobnosti o jejich provozu. Centrem oslav se jako už každoročně stalo nádraží Braník. Po příjezdu autobusem z ONJ jsem se vydal na krčské zhlaví této stanice vyfotit příjezd lokomotivy 434 2186 ze Smíchova. Na výstavě vozidel byli k vidění tři elektrické lokomotivy 141 001, 162 018, 111 005 a jedna dieselová 742 404, které si bylo možno prohlédnout i zevnitř včetně stanoviště strojvedoucího a strojovny a byl zde vystaven i funkční model parního válce. Na boku vystavených lokomotiv probíhala také výstava mapující pražskou železnici včetně provozu, vozidel používaných v příměstské dopravě, map, probíhajících staveb a budoucnosti. Po vyfocení všeho možného ve stanici jsem se vydal na most Inteligence, kde měla zanedlouho projíždět elektrická jednotka City Elefant 471 034, která nedávno přijela z továrny v Ostravě. Odpoledne se konala jízda parního valku z Braníka přes Smíchov na Zličín a tak jsem se vydal na asi nejznámnější místo pražského Semmeringu Hlubočepské mosty. Po dlouhém hledání jsem objevil dosud moc neznámé místo na focení a po dlouhém čekání s ostatními fotografy jsme se konečně dočkaly a k tomu nám po zataženém dni vyšlo sluníčko z čehož jsme měli radost. Tento den jsem prožil na mnoha zajímavých místech a označil byl bych ho za celkem povedený, ale podle mě to chtělo ještě nějaké oživení v podobě nějakého zahraničního vozidla, které by tuto akci odlišilo od minulých let, ale tímto nechci nikoho kritizovat a chci tímto popřát železnici mnoho úspěchu.

Komentáře